Enkelt på gulvet og kraftfullt for ledelsen

Tidsbanken for maritim industri

Flere av Norges største verft og maritime aktører stoler på Tidsbanken hver dag – fordi presisjon i alle ledd betyr noe.

- Få sanntidskontroll på timer, materiell og prosjektfremdrift.
- Stempling gjort enkelt, data flyter sømløst i skyen.

  • Endur Maritime
  • myklebust_logo
  • ulstein logo
  • maritime_partner Cropped
  • Fiskerstrand Cropped
  • larsnes logo
  • vestnes ocean
  • BKS industri Cropped
  • mmc Cropped
  • Tomrefjord rør
  • PROMEK

Løsninger for Maritim industri

Proaktiv planlegging av arbeid og ressurser

Produksjonen endrer seg stadig. Med en oppdatert og fleksibel plan holder dere oversikten over arbeid og sikrer riktig bemanning til rett tid.


Oppdag løsningen

Enkel sanntidsstempling mot prosjekt

Riktig registrerte timer gir færre feil og mindre etterarbeid. Tidsbanken tilpasses den operative hverdagen og gjør stempling enkelt for alle.

Oppdag løsningen

 Full kontroll på vareforbruk og svinn

Når uttak registreres korrekt med én gang, får dere bedre lagerstyring, kostnadskontroll og mindre svinn.

Oppdag løsningen

Enkel håndtering av innleide

Innleide må raskt inn i flyten. Med Tidsbanken får de enkle løsninger som reduserer feil og forenkler rapportering.

Oppdag løsningen

Dårlig dataflyt mellom systemer

Sanntidsdata gir oversikt over arbeidstid og overtid. Det gjør det enklere å planlegge bærekraftig og følge lovverket.

Se integrasjoner

Kontroll på arbeidstid og arbeidsmiljøloven


Oppdatert data gir ledelsen bedre kontroll og raskere beslutninger. Tidsbanken gir opdatert innsikt fra start til slutt.

Oppdag løsningen

 Sanntidsinnsikt og datadrevet prosjektstyring

Med Tidsbanken i skyen får dere et sikkert og oppdatert system uten lokal installasjon. Tilgjengelig når og hvor som helst.

Oppdag løsningen

Trygg og moderne plattform i skyen

Tidsbanken integreres med dine systemer. Det gir effektiv overføring og oppdatert informasjon – helt automatisk.

Oppdag løsningen

Gevinsten av å bruke Tidsbanken

De endelige gevinstene vi oppnår i samarbeid med våre kunder i maritim bransje

verft NY1

Økt produktivitet


Bedre planlegging, sanntidsdata og automatiserte prosesser gir mer effektiv ressursbruk, lavere administrasjon og raskere prosjektgjennomføring.

IMG_0189 (Custom) (Custom)

Bedre arbeidsmiljø


Med tydelig kommunikasjon, strukturert arbeidstid og involverte medarbeidere får virksomheten et bedre og mer forutsigbart arbeidsmiljø – med mindre konflikt og høyere trivsel.

image-png-Jun-17-2025-10-38-41-3764-AM

Moderne og sikker datalagring


Med en skybasert plattform er systemet alltid oppdatert, tilgjengelig og ivaretar høye krav til sikkerhet, drift og skalerbarhet.

Slik jobber våre mest lønnsomme maritim kunder i Tidsbanken

Følg deres prosess og reise i systemet

  Proaktiv planlegging og tydelig kommunikasjon

Arbeidsledere planlegger skift i verktøyet Plan og fordeler jobber i Flyt.

FLyt- verft

  Daglig sanntidsstempling mot prosjekt og oppgave


Alle ansatte stempler arbeidstid direkte mot riktig prosjekt og aktivitet, med forslag og tilpasninger som forenkler hverdagen. Dette sikrer at dataene blir riktige fra starten.

 

lavrans-1

 Løpende godkjenning av timer og materiell

Arbeidsledere godkjenner fortløpende timer og varer i et samlet attesteringsverktøy. Resultatet er høy datakvalitet, bedre eierskap og mindre administrasjon.

Godkjenning av varer 2

 Oppdatert status og fleksibel rapportering

Prosjektledere og økonomi har til enhver tid oppdatert oversikt i dashbord og rapporter. Avvik fanges tidlig og beslutninger tas på korrekt grunnlag.

Dashboard, prosjekt verft

 

 Automatisk flyt videre til ERP og økonomisystemer

All data flyter videre til lønn, økonomi, prosjekt og analyseverktøy. Dette sikrer raskere fakturering, bedre planlegging og mindre dobbeltarbeid.

 

IMG_0189 (Custom)

Kampen om fullstendig oversikt

Daniel Moltumyr, lageransvarlig fra Myklebust Verft, forteller hvordan de har arbeidet med å øke kvaliteten og presisjonen på time- og vareforbruket sitt.

Våre samarbeidspartnere

Sammen med våre samarbeidspartnere sikrer vi helhetlige løsninger med ekte gevinster

tagtech_solutions_as_logo

Tagtech

Spesialiserer seg på innovative teknologier som IoT (Internet of Things), AI, RFID, datafangst og selvbetjening som hjelper bedrifter med å optimalisere sine operasjoner og effektivitet.

oseberg

Oseberg Solutions

En av Norges ledende leverandører av forretningssystemet Microsoft Dynamics 365

Connect HRM logo

Connect HRM

Connect HRM er Vismas eneste partner som
kun driver med lønns- og personalløsninger

Cloud connection logo

Cloud connection

Din totale samarbeidspartner innen ERP, HRM og CRM

Integrert med ditt favoritt system

Sammen med våre partnere kan vi tilby en rekke standardiserte  integrasjoner for å hente og levere informasjon fra dine datakilder. Vi hjelper deg med å å skape en sømløs flyt mellom dine systemer for en best mulig drift for din virksomhet.

Dynamics business central-1

MS Dynamics Business Central

marine manager

Marine manager

Business NXT logo uten tekst

Business NXT

aiota logo

Aiota

Visma logo uten tekst

Visma Business

Visma Payroll logo uten tekst

Visma Payroll

navision

Navision

Power BI logo uten tekst

Power BI

BI Pro logo uten tekst

BI pro

Simployer logo uten tekst

Simployer

4human logo uten tekst

4Human

Lexit logo uten tekst

Lexit

Vi tilbyr også flere integrasjoner enn opplyst her, ønsker du å lese mer?

Slik lykkes vi med implementering

Tidsbanken har en gjennomarbeidet metode for å sikre trygg og bærekraftig innføring av systemet. Vi vet at det ikke er nok å ha god teknologi. Det handler om å tilpasse løsningen til hvordan folk jobber i praksis. Vår implementeringsmodell kombinerer struktur, involvering av ansatte og tett oppfølging. Målet er å implementere en løsning som er enkel for brukerne og og som gir ekte verdi i alle ledd av virksomheten.

  • 1. Forberedelse

  • 2. Forprosjekt

  • 3. Pilotfase

  • 4. Implementering

  • 5. Optimalisering & drift

1. Forberedelse

Vi starter med å etablere prosjektet og sikre godt eierskap. En tverrfaglig prosjektgruppe settes sammen, med tydelige roller og tilstrekkelig kapasitet.

Sammen kartlegger vi organisasjonen, relevante systemer og tekniske rammer. Vi samler inn all nødvendig informasjon for å sikre en effektiv prosess videre.


Dette gjør vi:

  • Setter sammen en tverrfaglig prosjektgruppe fra Tidsbanken, kunden og eventuelle 3. parter

  • Kartlegger organisasjon, avdelinger og tekniske rammer og behov

  • Samler inn nøkkelinformasjon for å designe et godt forprosjekt

2. Forprosjekt

Her skaper vi innsikten som trengs for å utvikle en treffsikker løsning. Gjennom intervjuer og workshop identifiserer vi dagens praksis, behov og forbedringsmuligheter.

Sammen definerer vi en ønsket situasjon, og konkretiserer tiltak som må til. Resultatet er et løsningsforslag med tydelige anbefalinger for veien videre.


Dette gjør vi:

  • Intervjuer brukere på tvers av organisasjonen

  • Gjennomfører workshop for å kartlegge nåsituasjon og behov

  • Lager løsningsforslag med tiltak på system, rutiner og organisasjon

3. Pilotfase

Før full utrulling tester vi løsningen i et avgrenset område. Dette gir oss verdifull innsikt i hvordan systemet fungerer i praksis, og hva som må justeres før fullskala implementering.

Deltakerne får opplæring og registrerer data parallelt med dagens rutiner. Vi følger opp tett og gjør nødvendige justeringer basert på erfaringene.


Dette gjør vi:

  • Gjennomfører kickoff og opplæring for pilotgruppe

  • Tester systemoppsett, rutiner og integrasjoner i praksis

  • Evaluerer og forbedrer basert på tilbakemeldinger

4. Implementering

Nå rulles løsningen ut i hele organisasjonen. Vi ferdigstiller oppsett, integrasjoner og rutiner. Gjennom målrettet opplæring og forankring sørger vi for at ledere og ansatte får den støtten de trenger.

Vi følger opp jevnlig for å sikre at systemet tas i bruk på en god måte og fungerer som ønsket.


Dette gjør vi:

  • Ruller ut systemet i henhold til valgt utrullingsmodell

  • Gjennomfører opplæring og støtter lokale ledere

  • Følger opp datakvalitet og rutiner tett i implementeringsfasen

5. Optimalisering & drift

Når systemet er i full drift, fortsetter vi samarbeidet. Vi følger opp nøkkelpersoner, justerer oppsett ved behov og støtter videreutvikling av bruk og rutiner. Målet er å sikre høy datakvalitet og varig gevinstrealisering over tid.


Dette gjør vi:

  • Følger opp etterlevelse, bruksgrad og datakvalitet

  • Tilpasser rutiner og systemoppsett ved behov

  • Bistår med støtte og kompetanse for videre utvikling

Våre bransjeeksperter

IMG_0099

Espen Andreas Aam

Salgsansvarlig

espen@tidsbanken.no

Tlf 46 61 30 86

LinkedIn
Simon Solberg

Simon Barstad Solberg

Prosjektleder

simon.solberg@tidsbanken.no

Tlf 46 93 67 90

LinkedIn
6BB7F4D0-983B-4FA5-B852-A068158BA941-1

Andreas Lossius Skimmeland

Løsningsarkitekt

andreas.skimmeland@tidsbanken.no

Tlf 55 27 37 12

LinkedIn
Arild Fluge

Arild Fluge

Prosjektleder

arild.fluge@tidsbanken.no

Tlf 99 41 07 03

LinkedIn
Erik Reimers i front av kamera

Eirik Bastian Reimer

Løsningsarkitekt

erik@tidsbanken.no

Tlf 47 25 82 05

LinkedIn
Marius Aam

Marius Meisterplass Aam

Integrasjonsansvarlig

marius@tidsbanken.no

Tlf 93 27 13 99

LinkedIn

Trygt i gang med nytt system

Vi hjelper våre kunder med å få på plass systemet etter bedriftens arbeidstidsregler slik at man ikke betaler ut for mye i lønn.

  • Få gode råd og tips til beste praksis i din bransje.

  • Gode opplæringsvideoer og konsulenter som følger deg helt til systemet er leverer den verdien du ønsker.

  • Norsk support stab tilgjengelig når du trenger det.

  • Tidsbanken har 25 års erfaring og 55 ansatte. 

  • Systemet utvikles og supporters fra norge.

Har du 15 minutter? Få en kort innføring i mulighetene systemet gir deg.